Vücuttaki oksijenin hücrelere taşınmasını sağlayan ve kana kırmızı rengini veren madde olan proteine hemoglobin denir. Hemoglobin, kanda alyuvarlar (kırmızı kan hücreleri) tarafından taşınır. Vücudunuz dokulara gerekli oksijeni taşımak için yeterli ve sağlıklı kırmızı kan hücreleri bulunmadığında anemi (kansızlık) tablosu ile karşı karşıya kalır. Halk arasında kansızlık olarak da bilinen anemiye sahip olmak, bireylerde halsizlik ve çarpıntı gibi bazı yan etkilere sebebiyet verebilir. Bazı zamanlarda ise anemi ( kansızlık ) belirtileri ciddi bir hastalığın habercisi olabilir.

Aneminiz olduğundan şüphe ediyorsanız; rahatsızlığınızın şiddeti, türü, nedeni ve komplikasyonları hakkında bilgi almak için doktora başvurabilir ve anemi testi talep edebilirsiniz.

Hamilelikte Anemi ( Kansızlık )

‘’Anemi, gebelikle ilgili en sık görülen komplikasyonlardan biridir. Hamilelikteki normal fizyolojik değişiklikler hemoglobini etkiler ve hemoglobin konsantrasyonunda azalma meydana gelir. Gebelikte en sık görülen anemiler, demir eksikliği anemisi (yaklaşık %75) ve yetersiz diyet yapan ve doğum öncesi demir ve folat takviyesi almayan kadınlarda daha sık görülen megaloblastik anemidir. ‘’  Şiddetli anemi tablosu anne ve fetüs sağlığını olumsuz yönde etkileyeceğinden şüphe halinde mutlaka araştırılmalıdır.

Anemi ( Kansızlık ) Nedenleri Nelerdir ?

Anemi, genetik veya sonradan edinilmiş bir şekilde kendini gösterebilir. Temelde ise şu durumlar sebep olur:

• Vücudun sağlıklı kırmızı kan hücrelerini yok etmesi
  •  Vücudun yeterli düzeyde kırmızı kan hücresi üretmemesi

Yukarıda bahsedilen maddeler; kan kaybı, demirden noksan beslenme alışkanlığı, vücudunuzun çeşitli nedenlere bağlı olarak demiri absorbe edememesi ve gebelik durumlarından kaynaklanıyor olabilir. Hamile kadınlarda artan kan hacimleri, demir depolarının yetersiz kalmasına neden olabilir.

Anemi ( Kansızlık ) Belirtileri Nelerdir ?

Anemi, henüz başlangıç evresinde ve hafif iken çok fazla belirti göstermiyor olabilir. Ancak, vücudun demir eksikliği arttıkça ve mevcut durumunuz kötüleştikçe anemi belirtileri şu şekilde seyredebilir:

•  Halsizlik
  •  Zayıflık
  •  Soğuk eller ve ayaklar
  •  Bebeklerde ve çocuklarda iştahsızlık
  •  Baş dönmesi, baş ağrısı
  •  Dil yarası
  •  Kalp çarpıntısı
  •  Nefes darlığı
  •  Göğüs ağrısı
  •  Soluk ten
  •  Güçsüz ve kırılgan tırnaklar
  •  Kum gibi besleyici olmayan gıdaları tüketme isteği

Anemi Testinde Hangi Değerler Dikkate Alınır ?

HemoglobinKanda normal seviyelerden daha düşük seyreden hemoglobin seviyeleri anemi ile ilişkilendirilir. Hemoglobin referans aralığı kadınlar için 11.6-15 /dL iken erkeklerde 13.2-16.6 aralığında değişiklik gösterir.
FerritinFerritin, vücudunuzdaki demirin depolanmasında yardımcı bir proteindir. Kanda düşük derecede saptanan ferritin değerleri düşük demir seviyeleri ile ilişkilendirilebilir.
HematokritHematokrit, kırmızı kan hücrelerinin oluşturduğu kan hacminin, toplam kan hacminize oranıdır. Hematokritin referans aralığı yetişkin kadınlarda 35,5 -44,9 arası, yetişkin erkeklerde ise 38,3 -48,6 aralığındadır.
Kırmızı kan hücresiDemir eksikliği anemisinde kırmızı kan hücresi boyutu ve rengi farklılık göstereceğinden bu özellikler incenebilir.

Anemi Nasıl Tedavi Edilir ?

Anemi tedavisi demir eksikliğinin altında yatan nedenlerin tedavisi ve demir eksikliğinin takviyeler ile giderilmesi şeklinde iki aşamalı olarak uygulanabilir.

•  Demir takviyeleri doktor kontrolünde kişiye özel dozlarda alınmalı ve düzenli olarak kullanma talimatları doğrultusunda tüketilmelidir. Bu süreçte vücudunuzun demir emilimine destek olmak için şu maddelere dikkat edebilirsiniz:
  •  Demir takviyelerini aç karna alın. Eğer aç karna rahatsızlık hissi duyuyorsanız doktor önerisi doğrultusunda yemeklerle birlikte tüketebilirsiniz.
  •  C vitamini demir emilimini destekler. Demir emilimini attırmak için bir bardak portakal suyu ile ilacınızı alabilir veya C vitamini içeren demir takviyeleri tercih edebilirsiniz.
  • Mide ekşimesini giderene ilaçlar demir emilimini engelleyebileceğinden bu ilaçları almadan iki saat önce veya dört saat sonra demir takviyenizi alın

Genellikle demir takviyelerinin etki etmediği durumlarda aneminin altta yatan başka bir rahatsızlıktan kaynaklandığı düşünülebilir. Bu durumda doktor tarafından bir tanı konmalı ve nedene yönelik tedavi yöntemi uygulanmalıdır.

Evde Anemi Paketi Nasıl Uygulanır?

Evde anemi paketi, profesyonel sağlık ekipleri tarafından uygulanır ve herhangi bir sağlık kuruluşuna gitmenize gerek kalmaz. Sağlık ekipleri kolunuzdaki bir damardan (ven) alınan kan numunesi üzerinde çalışır ve sonuçlar hakkında sizi bilgilendirir.

Anemi Paketi Fiyatı Nedir?

Nova Clinic anemi paketi hakkında detaylı bilgi almak için 0850 755 90 33 hattından bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Anemi Paketi Hangi Bölüm veya Poliklinikte Yapılır?

Anemi paketi profesyonel sağlık ekiplerimiz tarafından evde hizmet vermektedir. Elde edilen bilgiler ışığında bireylere birtakım tedavi yöntemleri önerilmekte ve mevcut rahatsızlık kontrol altına alınmaktadır.

Anemi Paketi İçeriği

•  Haptoglobin
  •  Folik asit
  •  Demir
  •  Demir bağlama kapasitesi
  •  Ferritin
  •  Vitamin B12
  •  Periferik yayma
  •  Hemoglobin elektroforezi
  •  Hemogram
Bilgi almak için 0850 755 90 33 nolu numaramızdan bizimle iletişime geçebilir veya sizinle iletişime geçmemiz için aşağıdaki iletişim formunu doldurabilirsiniz.

Anemi Paketi Bilgi Formu