Tiroid bezi, boynun ön kısmında adem elması adı verilen kıkırdağın altında bulunan bir organdır. Şekli kelebeğe benzetilen bu organımızın ağırlığı yaklaşık olarak 20 gr kadardır ve vücut fonksiyonları için gerekli hormonların üretilmesinde görev alır. Bu nedenle tiroid bezinde meydana gelen herhangi bir rahatsızlık hormonal bozukluklar ile sonuçlanabilir.

Bilinçsizce uygulanan tiroid tedavileri, otoimmün rahatsızlıklar, tiroid cerrahisi, bazı ilaçların kullanımı ve radyasyon tedavileri tiroid rahatsızlıkları için bir neden olabilir.

Tiroid Bozukluğu Belirtileri Nelerdir ?

Tiroid bozukluğu , hipertiroid ve hipotiroid olmak üzere iki ana şekilde kendini gösterebilir. Bunlardan tiroid bezinin vücut için yeterli miktarda tiroşd hormonu üretemediği hipotiroid belirtileri şunlardır:

•  Halsizlik
  •  Çabuk yorulma
  •  Soğuk hassasiyeti
  •  Ses kısıklığı
  •  Kabızlık
  •  Erkeklerde ergenliğin geç yaşanması
  •  Depresyon
  •  Eller ve ayaklarda ödem
  •  Az terleme
  •  Kadınlarda regl süresinin azalması
  •  Anormal kilo artışı
  • İştah artışı

Tiroid hormonlarının ihtiyaç duyulandan fazla çalıştığı hipertiroid belirtileri ise şunları içerir:

•  Hipertansiyon
  •  Terleme
  •  Çarpıntı
  •  Depresif ruh hali
  •  Sıcak cilt
  •  Sıcağa karşı tahammülsüzlük
  •  Derinin incelmesi
  •  Uzun süreli ishal
  •  Işığa karşı duyarlılık
  •  Uykusuzluk
  •  Adet düzensizliği
  •  Guatr (Tiroid bezlerinin büyümesi)
  •  Saçlarda dökülme incelme

Kontrol Altına Alınmayan Tiroid Rahatsızlığı Nelere Yol Açabilir ?

Zamanında tedavi edilmeyen tiroid rahatsızlığı şu durumlarla sonuçlanabilir:

Guatr: Tiroid hormonlarının sıklıkla uyarılmasına bağlı olarak tiroid bezleriniz büyüyebilir. Guatr olarak bilinen bu durum çoğunlukla rahatsız edici değildir ancak bazı bireylerde yutkunma veya nefes alma güçlüğü ile sonuçlanabilir.

Zihinsel sağlık sorunları: Bazı kaynaklara göre hipotiroidizm depresyonun meydana gelmesinde bir etkendir ve zihinsel işleyişin yavaşlamasına da yol açabilir.

Doğum kusurları: Kontrol altına alınmamış tiroid rahatsızlığına sahip ebevenyler tarafından dünyaya getirilen bebekler, akranlarına nazaran daha yüksek doğum kusurlarına sahip olma riskine sahiptir. Bununla birlikte tiroid rahatsızlığı ile dünyaya gelmiş bebeklerde yaşamın ilk birkaç haftası tanı ve tedavi açısından oldukça önemlidir.

Hamilelik sırasında ve doğum sonrası süreçte tiroid bezi çeşitli metabolik, hemodinamik ve immünolojik değişiklikler ile karşı karşıya kalır. Gebelikte nadir olmakla birlikte Graves hastalığı hipertiroidizmin en sık nedenidir. Bununla birlikte Hashimoto tiroidi hipotiroidizmin en sık nedenidir. Her iki tip tiroid disfonksiyonu anne ve çocukta zararlı komplikasyonlara yol açabilir ve zamanında tanı-tedavi önemlidir. (1)

İnferilite: İnfertilite veya kısırlık, düşük tiroid hormon seviyelerinden etkilenen bir tablodur ve bunun sonucunda yumurtalamaya engel bir durum meydana gelebilir. Ek olarak otoimmün rahatsızlıklar kısırlığa neden olabilecek diğer bir faktördür.

Miksödem: Miksödem, uzun süreli tedavisi yapılmayan hipotiroidizmin bir sonucudur ve bu tablo sonucunda vücut yaygın bir sıvı biriktirir. Belirtileri arasında uyuşukluk, soğuk intoleransı ve bilinç kaybı bulunabilir.

Evde Tiroid Paketi Nasıl Uygulanır?

Evde tiroid paketi profesyonel sağlık ekiplerimiz tarafından evinizde ziyaret edilerek uygulanmaktadır. Bu sayede herhangi bir sağlık kuruluşuna direkt olarak başvurmadan evinizde uygulanacak tetkikler ile sağlık durumunuz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Tiroid Paketi Fiyatı Nedir?

Nova Clinic tiroid paketi hakkında detaylı bilgi almak için 0850 755 90 33 hattından bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Tiroid Paketi Hangi Bölüm veya Poliklinikte Yapılır?

Tiroid paketi sağlık ekiplerimiz tarafından evinizde kişiye özel olarak uygulanmaktadır. Buna bağlı olarak bireyler olası risk faktörleri açısından değerlendirilmekte ve bu risk faktörleri kontrol altına alınmaktadır.

İÇERDİĞİ TESTLER

Tiroit paketi, vücudun metabolizmasının nasıl çalıştığını ve çalışma hızını düzenleyen tiroit salgı bezini değerlendiren 9 parametrelik testten oluşmaktadır:

●    ANTİ-TİROGLOBULİN

●    TSH

●    TİROİD PEROKSİDAZ(TPO)

●    TSH RESEPTÖR ANTİKOR

●    T4

●    T3

●    TİROGLOBULİN

●    T3

Bilgi almak için 0850 755 90 33 nolu numaramızdan bizimle iletişime geçebilir veya sizinle iletişime geçmemiz için aşağıdaki iletişim formunu doldurabilirsiniz.

Tiroid Paketi Bilgi Formu